Karta för norrland??

Hejsan igen!!

Någon som vet om det finns kartor för etrex vistan som sträcker sig upp i norrland., I alla fall upp till Härjedalen??
Tänkte plocka med mig GPSen under lovet sedan., Annars undrar jag om det finns något bra kart-program som täcker ända dit upp., Vad jag kommer ihåg så går varken Mapscource eller Route 66 dit upp, eller??
Vad har jag för alternativ som kan vara bra??
Helst vill jag kunna ha kartan i GPSen (etrex vista) men annars i alla fall att jag kan köra den kopplad till datorn i alla fall för resan dit och hem.,

Vistas originalkarta

Hej!

Den karta som finns i Vista när man köper den innehåller bl a hela Sverige. Detaljnivån är naturligtvis sämre än MapSource's, men tillräcklig för bilkörning på inte alltför små vägar.

I övrigt finns LMV's Sverigekarta, som går att ha i PC. Skalan är 1:700000 varför detaljerna inte är på topp.

Annars är det LMV's terrängkarta (dyyyyyyyr) som ger bästa detaljnivån (skala 1:50000).

Bertil

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Terrängkarta

Ja tyvärr täcker inte den digitala terrängkartan hela norrland än. Så det får bli vägkartan (röda kartan) i 1:100 000!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips