Karta för norrland??

Hejsan igen!!

Någon som vet om det finns kartor för etrex vistan som sträcker sig upp i norrland., I alla fall upp till Härjedalen??
Tänkte plocka med mig GPSen under lovet sedan., Annars undrar jag om det finns något bra kart-program som täcker ända dit upp., Vad jag kommer ihåg så går varken Mapscource eller Route 66 dit upp, eller??
Vad har jag för alternativ som kan vara bra??
Helst vill jag kunna ha kartan i GPSen (etrex vista) men annars i alla fall att jag kan köra den kopplad till datorn i alla fall för resan dit och hem.,

Vistas originalkarta

Hej!

Den karta som finns i Vista när man köper den innehåller bl a hela Sverige. Detaljnivån är naturligtvis sämre än MapSource's, men tillräcklig för bilkörning på inte alltför små vägar.

I övrigt finns LMV's Sverigekarta, som går att ha i PC. Skalan är 1:700000 varför detaljerna inte är på topp.

Annars är det LMV's terrängkarta (dyyyyyyyr) som ger bästa detaljnivån (skala 1:50000).

Bertil

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Terrängkarta

Ja tyvärr täcker inte den digitala terrängkartan hela norrland än. Så det får bli vägkartan (röda kartan) i 1:100 000!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips