Kanpplås Garmin 6-serien/Tactix delta?

Jag har en garmin tactix delta (mjukvara från Garmin6-serien) och upplever ett problem ibland då jag loggar aktiviteter och det är att jag råka komma åt knappen under aktivitet för att stoppa loggen, av misstag. Jag skulle vilja ha knapplås på klockan. På min förra garmin fenix ("fenix 1") så fanns detta genom att trycka på övre vänstra och nedre högra knappen i några sekunder så låste resp låste man upp knapplåset. Men det verkar inte funka på den nya.
Hittar inget här:
och inte heller garmin telefonsupport kunde hjälpa till.
Jag vill inte sluta hopas att det finns så jag frågar här - någon lösning på att undvika ofrivillig avstängning av pågående loggning?

/Patrik

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Du kan konfigurera vad alla knappar skall göra i systeminställningar , "hot-keys", beroende om du håller knappen in kort eller lång tid tid. Och där finns det möjlighet att välja om man vill ha knapplås på min Fenix6x

Ja, där fanns det ju: I manualen hittar jag följande:
och efter att ha scrollat ner och valt knappkombiantionen start + ner (dvs samma som på min gamla fenix) så fanns inget konfigurerat för denna kombiantion och långt ner i listan av val fanns just lås/lås-upp knappar - precis vad jag önskade!
Stort tack DDeninger!

/Patrik, lite besviken på Garminsupporten blir man allt men jätteglad åt hjälpsamma och kunniga forum-deltagare

PS DDeninger - jag har skickat PM till dej om paddel till salu - har du sett min fråga om din grönsladnspaddel? DS

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips