Kan ni tipsa mig på roliga äventyr runt Stockholm?

Kan ni tipsa mig om roliga äventyr man kan göra med polare i Stockholm eller i området runt om kring. Det kan vara vad som helst som är kul att göra eller kolla på men bara det inte är någon turistattraktion/pensionär. Jag har tillgång till bil ibland men gärna saker som man kan göra utan också.

Har ni några tips?

Åka runt med tunnelbanan och titta på konst

Att åka runt med tunnelbanorna och titta på konsten på tunnelbanestationerna är rätt bisarrt men fin konst har dom.

Åk till en skärgårdsö som Sandhamn, Helt underbar. Både friluftsliv och hålligång där.

Tullgarn utanför Stockholm. Ett fint slott men omgivning.

Ja det finns hur mycket som helst men det beror på vad du är intresserad av?

Hålligång finns hur mycket som helst, City, Södermalm, Kungsholmen, det är iallafall inte pensionärsbetonat :)

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hyr kajak i några timmar antingen från stan, finns flera uthyrare. Eller ta båten ut till diverse punkter i stockholmskärgård och hyr kajak därifrån.

En takvandring på Riddarholmen, gärna en solig dag tidigt på morgonen eller sent på eftermiddagen för det vackra ljusets skull. Har man inte redan innan tyckt att Stockholm är en av världens vackraste städer, så gör man det garanterat efteråt.

Frisbee?

Frisbee-golf finns lite varstans runt stan (googla), och är ett avslappnat sätt att komma ut i naturen. Kanske inte så mycket "äventyr", men iaf naturnära och inte så turistigt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips