Kan ni tipsa mig på roliga äventyr runt Stockholm?

Kan ni tipsa mig om roliga äventyr man kan göra med polare i Stockholm eller i området runt om kring. Det kan vara vad som helst som är kul att göra eller kolla på men bara det inte är någon turistattraktion/pensionär. Jag har tillgång till bil ibland men gärna saker som man kan göra utan också.

Har ni några tips?

Åka runt med tunnelbanan och titta på konst

Att åka runt med tunnelbanorna och titta på konsten på tunnelbanestationerna är rätt bisarrt men fin konst har dom.

Åk till en skärgårdsö som Sandhamn, Helt underbar. Både friluftsliv och hålligång där.

Tullgarn utanför Stockholm. Ett fint slott men omgivning.

Ja det finns hur mycket som helst men det beror på vad du är intresserad av?

Hålligång finns hur mycket som helst, City, Södermalm, Kungsholmen, det är iallafall inte pensionärsbetonat :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Hyr kajak i några timmar antingen från stan, finns flera uthyrare. Eller ta båten ut till diverse punkter i stockholmskärgård och hyr kajak därifrån.

En takvandring på Riddarholmen, gärna en solig dag tidigt på morgonen eller sent på eftermiddagen för det vackra ljusets skull. Har man inte redan innan tyckt att Stockholm är en av världens vackraste städer, så gör man det garanterat efteråt.

Frisbee?

Frisbee-golf finns lite varstans runt stan (googla), och är ett avslappnat sätt att komma ut i naturen. Kanske inte så mycket "äventyr", men iaf naturnära och inte så turistigt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips