Raud, du har själv nämnt god hygien, men glöm inte att ventilation är nästan lika viktigt. Dra helt enkelt ner gylfen om det är varmt ute.
Missade att du redan skrivit om gylfen Raud...
Raud, du har själv nämnt god hygien, men glöm inte att ventilation är nästan lika viktigt. Dra helt enkelt ner gylfen om det är varmt ute.
Hängde inte riktigt med på det här. Jag vandrar iofs inte och jag vet att bambu har lång torktid men jag har botat alla tendenser till infanterield med bambu-boxers. För mig funkar dom även om de är blöta. (Jag sitter i en sit-on-top-kajak som jag trampar fram så förutsättningarna för infanterield finns.)
Jag använder Pierre Roberts (tror stavningen stämmer) sport kollektion. Det är någon slags syntet material som torkar snabbt och håller sig fräscha trots många mil i benen. Använder dem när jag springer och när jag vandrar. Jag har hittills inte haft några som helst problem. De kostar inte så mycket heller, ca 140:- har jag för mig jag betalade och jag har hittat dem på flera av Coops butiker.
Gick Abisko-Nikka nu i somras med bambukalsonger och trots att skavet uteblev så måste jag påpeka att torktiden för ett par nytvättade var larvigt lång! Trots att jag sov med dem för att utnyttja kroppsvärmen så tog det säkert 36h att få dem helt torra! Inte så kul om man bara har tre par med sig och det är varmt och svettigt varje dag...