Kajak-Prijon Millenium?

Är det någon som har erfarenhet från att ha paddlat kajaken Prijon Millenium? Vad tycker ni/du om den ? Jag är nämligen spekulant på en sådan men har aldrig paddla den.

Gå for millenium!

Jeg har erfaring fra forskjellige kajakker, blant annet Necky Looksha III og Artisan millenium.

De siste månedene har jeg padlet mye prijon millenium.
I forhold til Looksha/Artisan, er primill en bredere og kortere kajakk. Jeg ble derfor svært positivt overrasket over de gode fartsegenskapene. Stabiliteten er svært god, og det overrasket meg at båten var så lett å ta eskimorulle med.

Den store cockpiten/cockpit-åpningen gjør at båten egner seg svært godt for store karer (selv er jeg 197cm).

Jeg padler primill med luxus-ror, som fungerer svært bra. Det er ikke noe problem å padle båten uten ror, men på grunn av den korte lengden, blir retnings-stabiliteten mye bedre med ror. Pedalene har stor flate, noe som gjør at beina ikke "sovner" så lett. Gode innstillingsmuligheter på setet.
Kajakkens' øvrige løsninger er gjennomførte og solide!

Jeg er svært fornøyd med primill, og anbefaller den på det sterkeste.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips