Kajak-Prijon Millenium?

Är det någon som har erfarenhet från att ha paddlat kajaken Prijon Millenium? Vad tycker ni/du om den ? Jag är nämligen spekulant på en sådan men har aldrig paddla den.

Gå for millenium!

Jeg har erfaring fra forskjellige kajakker, blant annet Necky Looksha III og Artisan millenium.

De siste månedene har jeg padlet mye prijon millenium.
I forhold til Looksha/Artisan, er primill en bredere og kortere kajakk. Jeg ble derfor svært positivt overrasket over de gode fartsegenskapene. Stabiliteten er svært god, og det overrasket meg at båten var så lett å ta eskimorulle med.

Den store cockpiten/cockpit-åpningen gjør at båten egner seg svært godt for store karer (selv er jeg 197cm).

Jeg padler primill med luxus-ror, som fungerer svært bra. Det er ikke noe problem å padle båten uten ror, men på grunn av den korte lengden, blir retnings-stabiliteten mye bedre med ror. Pedalene har stor flate, noe som gjør at beina ikke "sovner" så lett. Gode innstillingsmuligheter på setet.
Kajakkens' øvrige løsninger er gjennomførte og solide!

Jeg er svært fornøyd med primill, og anbefaller den på det sterkeste.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips