Känga - Heindl Borneo

  • Trådstartare kielen@dataphone.se (Martin)
  • Start datum

kielen@dataphone.se (Martin)

Gäst
Tjänare!


Är det någon som har lite erfarenheter eller information/tips kring Meindl's känga Boreno?
 

Per

Gäst
Inte här

Har bara den allmänna erfarenheten att man INTE bör köpa Meindls kängor i Sverige eftersom de kostar alltför mycket. prova dem gära i en affär här men köp online i Tyskland eftersom det blir SÅ mycket billigare.
 

markusen@hotmail.com (Magnus)

Gäst
Mindl

Satsta på Mendl Island Pro istället , mycket rejälare kängor , håller i evigheter om då vaxar och sköter dom.
 
Borneo - ok?

Jag gick med ett par Meindl Borneo i Sarek i fjol och det fungerade bra när det var torrt, dock slits kängorna väldigt vid en sådan tur.I och med att det regnade så mycket så hade jag garderat mig med ett par Tretorn stövlar vilket visade sig vara behövligt.Meindl är sköna att gå i men torkar långsamt och är svåra att få vattentäta trots intensiv vaxning.
Jag vill inte rekommendera lågskaftade kängor typ Meindl i de svenska fjällen - har nu skaffat mig ett par Lundhags som jag hoppas skall fungera på detta års Sarek tur.
/Tommy H
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.