K2 för kortare turer i skärgården

Har sedan länge en K1a, som jag paddlar längre turer med. Nu letar jag efter en slitstark, stabil, men gärna lätt K2a för halvdags/dagsutflykter. Men det är rena djungeln där ute. Någon som har några förslag på en bra begagnad tvåmans..?

Har sedan länge en K1a, som jag paddlar längre turer med. Nu letar jag efter en slitstark, stabil, men gärna lätt K2a för halvdags/dagsutflykter. Men det är rena djungeln där ute. Någon som har några förslag på en bra begagnad tvåmans..?

Kika efter Ruahine Duet eller någon Sipre-modell. Ruahine säljs i Sverige av Kajaktiv medan Sipre får du "ringa" till Norge och Utinaturen. Eftersom det är så få sålda är det nog sug efter de som säljs som beg och priset blir inte så lågt men det gynnar dig om du köper ny och sen vill sälja...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Klassikern

VKV Anita K2 gillar jag.

En generell nackdel med många K2 även ovanstående är att sittbrunnarna sitter så nära varandra att det blir lite stänkproblem speciellt blir den främre paddlaren lite blötare och det beror också på att K2an går fort i motsjö och vakar sämre än en K1a.

Thure

Excursion

Måste säga att vi är väldigt nöjda med vår Prijon Excursion. Kanske inte så lätt (37 kg) men absolut slitstark och stabil. Senaste turen gick till Landsort förra helgen.

Bilagor

• DSC01446.jpg
    DSC01446.jpg
    54.8 KB · Visningar: 352
  • DSC01457.jpg
    DSC01457.jpg
    46.4 KB · Visningar: 449

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg