Junior-ryggsäck?

Jag söker en vettig ryggsäck till min 9-åriga dotter som hon kan ha på scouthajk och -läger (och som jag kan låna för dagturer eller sommarhajker). Har hört en del positivt om Lundhags Dovre 40. Kan det va nåt?

Hälsn. Mats

Juniorsäck

Hej!
Kan inget om juniorsäckar egentligen men har sett i Norrönas katalog att de har speciella säckar för barn. "Istind" på 35 l. ska t.ex. passa från 8 till 13 år. Finns i färgerna röd, kungsblå eller grön.
M.v.h Anna

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
ryggsäck

Det beror ju ganska mycket på hur mycket hon har tänkt bära. De flesta tillverkare har ju faktiskt säckar i storlekar runt 30-40 liter. Jag har testat bära hyffsat mycket i de och det går helt okej.

I övrigt tror jag AK's förslag är bra. Norrönas övriga säckar är ju jäkligt bra så chansen att även barnsäckarna är det är ganska stor.

// Martin

Bergans

Norska turistföreningens tidning Fjell og vidde hade ett test av barnryggor för ett par år sedan. Där tog Bergans full pott med båda sina juniormodeller.

/Thomas J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips