jotunheimen

Hej

Nu ska det iväg till norge imorgon. Bestämde vi oss för idag här. Men jag kom att tänka lite på frågor som inte var så lätta att svara på när jag sökte runt på inet och norska sidor. Kanske min norska som inte är världens bästa.

Nr. 1. Temperaturen där hur kallt är det nu sen juli tidiga augusti?

Nr. 2. Smidigaste vägen dit? läste att ngn hade kört över idre? Eller ska man ta oslo och sen uppåt? Jag har lite dåligt med kartor Autoroute hade ju ingenting över norge man blev lite besviken.

Nr. 3. Vilken av topparna rekomenderar ni att man bestiger? Om man ska ha med av dem.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jotunheimen

Hei!
1. "Vanlige" sommertemperaturer/fjelltemperaturer, hverken mer eller mindre enn det du kjenner fra andre steder.
2.Best vei fra Oslo: Hønefoss - Fagernes - Beitostølen - Gjendesheim, 4-5 timer
3.Fra Gjendesheim tar du flere topper. Fra Gjendesheim til Spiterstuelen - 2 dagsmarsjer- tar du Galdhøpiggen (2469 m.o.h. Skandinavias høyeste topp) og Glittertind. Tilbake over Glitterheim til Gjendesheim - ca. 1 uke.
God tur!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips