Jörn vs. Lundhags i rengnskogen.

Jag ska åka till centralamerika i början på november,
och vistas där uppemot ett år.
Eftersom klimatet är mycket fuktigt har jag blivit rådd att välja lättorkade certech kängor. Det som ligger närmast till hand är ju naturligtvis Lundhags.
Men jag har hört att det finns en mindre tillverkare som gör om möjligt bättre skor, Jörnkängan.

Jag undrar om någon har synpunkter på vilken av de två som är att föredra i ett fuktigt varmt klimat.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Skor i Centralamerika

Om du skall ut i skogen så rekommenderar jag, med erfarenhet av ett år i Centralamerika, kraftiga lågskor och gummistövlar. Det är varmt och fuktigt. Det möglar och ruttnar, du bör utrusta dina garderober med koltrådslampor i botten och ventilation, sparsam, så att du får torra utrymmen. Vill du har mer erfarenheter är du välkommen att kontakta mig direkt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips