Januariturer 2013

Helt underbart härligt känsla med solen idag :)

paddlade kring Öja och öarna omkring där. blå himmel, enstaka mål och den härliga solen gjorde det hela inte sämre precis :)
vädret kändes lite som i början av våren där ute faktiskt då det var 2grader, ingen is och knappt nån snö.
 

Bilagor

  • DSC_0125.jpg
    DSC_0125.jpg
    62.9 KB · Visningar: 962
Härligt!

Längtar själv tills jag kan bege mig ut.
Har aldrig paddlat kajak tidigare men med allt glottande på forum och filmer i vinter så har suget föds. Så pass att jag var tvungen stanna på väg till ica häromdan och drömma lite då jag såg sävarån börjat spricka upp!
Kommer definitivt börja paddla framöver!
 
Årets första paddeltur

Paddlade en härlig skärgårdstur från Helgö på nyårsdagen (igår), nästan lite vår igår också, halvklart till mulet, en svag sydvästlig vind, +4 i luften, gjorde vår tur mycket angenäm. Vi paddlade via Kalklubbarna och arkipilagen utanför Krampö, vidare via Stendörren åter mot startplatsen vid Helgö Kajak. Ingen is här heller (förutom inne i vissa vikar), vi var helt ensamma på havet! /Jampa
 

Bilagor

  • IMG_4090.jpg
    IMG_4090.jpg
    36.1 KB · Visningar: 657
Årets första paddeltur i aprilväder ;-)

Efter att tittat på Tour de Ski bar det av på den planerade paddelturen. Helt perfekt väder med klarblå himmel, sol +5 grader, 4 m/s NV. Kändes som en bra aprildag ;-). Klockan hade hunnit bli drygt två innan jag kom iväg från bryggan vid DSK och för oss Stockholmare så börjar det bli mörkt vid tretiden, så det gällde att sätta full fart för att hinna med 10 km rundan. Valde att gå söderut idag och följde Lidingölandet ner till bron. Den som tittar noga på bilden kan se Kaknästornet i horisonten. Fler bilder finns på Bloggen.
 

Bilagor

  • IMAG0949.jpg
    IMAG0949.jpg
    29.1 KB · Visningar: 500
  • T_r Lidingöbron.jpg
    T_r Lidingöbron.jpg
    57.9 KB · Visningar: 488
Paddling genom Djupsundet vid Ringsö

Paddlade en fin eftermiddagstur på 21 km från Studsviks brygga via Ringsös västra sida, genom Djupsundet där den nye tillsynsmannen på Ringsö Ebbe & co byggt upp det gamla båthuset igen som rasade för några vintrar sedan. Uppbyggt med samma material så det ser ut som innan det rasade, bra jobbat Ebbe! Jag paddlade sedan längs Hartsös östra sida ner till gården ochdärefter en sväng igenom arkipilagen öster om Hartsön, jag fick skåda en fin solnedgång vid Djupsundet på återfärden, Vädret var halvklart till molnigt, med en svag nordlig vind och -2 grader i luften. /Jampa
 

Bilagor

  • IMG_4113.jpg
    IMG_4113.jpg
    44.8 KB · Visningar: 491
  • IMG_4149.jpg
    IMG_4149.jpg
    31.6 KB · Visningar: 527
Listerby, Blekinge.

20130106-192417.jpg

Vi tog oss en liten tur borta i Blekinge. Skönt att komma ut med kajak och tält igen. Lite mörkerpaddling i fredags, solsken, vindstilla, nån minusgrad och superväder hela dan igår. Och så lite gråare, men varmare idag. Bra start på paddelåret.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.