Jakt Umeå/Hörnefors

Är på väg att flytta till Sörmjöle utanför Umeå. Det jag funderar över hur ser möjligheterna ut till småviltsjakten i dessa områden?
Finns det privata markägare som man kan få tillstånd till att passa på rådjur, gåsjakt eller ringduva kanske? Tänker att jag inte behöver så stora marker utan bara ett ställe där jag kan sätta mig och passa. Vad tror ni?
Kommer från norr där utbudet av marker till småviltsjakten är god. Men umetrakten då?

Sök kontakt med de lokala jaktlagen för att få höra hur möjligheterna ser ut. Att prata med bönder och andra skogsägare kan vara en annan väg som leder dig rätt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag tror att om man är allmänt trevlig och villig att göra lite jobb med torn, röjning, predatorjakt mm så brukar man snart komma in i något gäng.

Alternativet är att du har en bra hund.. då är man välkommen överallt :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips