Jag vill ha cykelsällskap till Barcelona nån gång i sommar!

sanjacobi: jag ska jobba i juli tyvärr, så jag måste åka i august. dessutom börjar min skola i spanien inte förrän i slutet v september/början av oktober. men vänta några veckor och åk med oss i augusti. mycket roligare att resa flera!

Till Barca

Hej!
Jag och en vän tänkte cykla mot Barcelona från Köpenhamn eller Göteborg i slutet av juni, så vi lär ju ses längs vägen om ni tänker hålla ungefär samma tempo som oss =) Jag måste bara fråga, hur tänkte ni bo längs vägen? Senaste gången jag var ute på långtur tyckte jag det var lite fippligt att alltid behöva leta en gömd plats för att smälla upp tältet, så jag önskar det fanns ett bättre sätt...
Och vilken väg tänkte ni ta dit?

Johan

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Till Barca
Hej!
Jag och en vän tänkte cykla mot Barcelona från Köpenhamn eller Göteborg i slutet av juni, så vi lär ju ses längs vägen om ni tänker hålla ungefär samma tempo som oss =) Jag måste bara fråga, hur tänkte ni bo längs vägen? Senaste gången jag var ute på långtur tyckte jag det var lite fippligt att alltid behöva leta en gömd plats för att smälla upp tältet, så jag önskar det fanns ett bättre sätt...
Och vilken väg tänkte ni ta dit?

Johan

----
Hej Johan

Vilket tempo tänkte ni hålla är ju frågan? Hur mycket tid har ni på er?
Själv siktar jag på 10 mil om dagen ungefär.
Angående boende, så är planen att köra tält som du säger, och slå upp det, antingen lite undangömt, eller fråga vid någon bondgård på landet om man kan slå upp det i närheten. Planerar också att köra på couchsurfing, och alltså bo hemma hos folk. Emellanåt kan ju backpacker hostel och liknande också användas och möjligtvis ordentliga campingplatser. Men de första två, tält och couchsurfing är det jag ska satsa främst på.

Ja, jag undrar också hur det gick. Jag skulle vilja ha lite information om resan då jag tänkt göra en likadan tripp nästa sommar 2012 ... :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips