jag behöver hjälp men halsduks val!

jag undrar om folk anvender halsduk jagskulle vilja ha tipps på material leller någon bra modell. så vitt jag vet har jag bara sett en model av the noth face i flees. och en av klättermusen som kallas fånigt nog musmuff men den värkar som ett bra alternativ.

Halsduk...

Ditt val behöver nog inte vara så svårt. Tänker du gå under sommaren så lär du ju inte behöva någon halsduk - en scarf värmer alldeles tillräckligt. Den kan du ju he kring pannan om du svettas mycket dessutom. Ska du gå på vintern gäller det ju bara att hitta en halsduk man trivs med och som värmer så där lagomt mycket. Knappast viktigt att det är något märke eller så. Man tager vad man haver - så att säga...

God tur

Nick

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Halsduk

Jag rekommenderar starkt en halsduk av fleece. En sådan är varm och lätt, den är mjuk mot ansiktet när det är riktigt rått och kallt och den torkar snabbt efter att ha blivit blöt.

Ett alternativ är en "neck-gaiter" / fuskpolo utav fleece. Denna har fördelen att den kan vikas till pannband (som är perfekt när det är för varmt med mössa).

Nästan alla märken har dessa prylar (Patagonia, North Face, Marmot, Tierra etc). Gå till en friluftsbutik och prova!

/David - Utsidan

tack

tack så mycket jag ska tängka på vad du skrev men om du skulle ha tips på material så svara mig om det. david

Militärens klassiker

kör jag alltid med när jag behöver. Kan användas till ALLT.

Det är klart framför ansiktet är bomull mindre bra.

Anders Villumsen

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips