Jacka som tål att "bröta" igenom tät granskog?

Köpte denna. Ren polycotton jacka, är väl egentligen samma material som g100. 800 kr med rabatten tyckte jag var grymt bra pris när jag som föräldraledig skulle ersätta min gamla fjällräven. https://www.stadium.se/herr/herrklader/jackor/258330102/lundhags.m-habe-jacket.dk-forest-green

Ja den där såg verkligen högintressant ut! Synd att M i dark forest green var slut på Stadium :( 1200 på Outnorth, men det dyker väl upp nån rabatt lite då och då på 20%

edit: Hur är de storleksmässigt? Såg en video på youtube som påstår att de är ganska slimma i storlekarna. Jag brukar numera ligga mellan M och L, ofast M.

Det kommer en M i retur framöver (som köptes när den kostade 1400 kr). Denna Lundhags var ganska rymlig i M faktiskt för mina 74 kg och 182 cm. Har den inte här nu men kanske rent att S hade funkat om jag velat ha den dom stadsjacka.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips