Jacka+Byxa för vandring

Norrøna Svalbard

+1

Den använder jag också och är mycket nöjd med den. Går fint att efterimpregnera med Fjällrävens bivax eller Nikwax bomullsimpregnering. För man ska inte inbilla sig att den är väldigt vattenavvisande efter några veckors bruk. Så i kombination med den har jag ett lätt skal för regnväder som oftast blir liggande i säcken. Som just nu är en nyinköpt Norrøna Falketind i Dri3-material. Lite för kort för min smak, men 50% rabatt övertygade mig. ;)

N

De där itab-brallorna såg ju lysande ut!
Hur är itab att ha att göra med? Kan man hålla på och beställa saker och lämna tillbaka dem för att få rätt storlek och passform, eller blir det plötsligt asdyrt då?

Jag har köpt fel storlek förut - det var NOLL problem att byta! Returnerade med returlapp, rätt storlek kom som ett brev i posten (haha).

Rekommenderar verkligen T&P byxan! Som sagt, har använt min till både grov bushcraft och vandring, den funkar strålande. Och ja, den har krok. :)

Skulle jag sen rekommendera en skaljacka till detta (om vädret skulle bli alltför nödjävligt) så har jag fallit för Swedemounts M.Everest-jacka. http://swedemount.se/produkter/product/shell/m-everest-shell-jacket Har hittat den till 1399;-, tycker jag är ett riktigt bra pris för en jacka som erbjuder 20K mm/20K g/m²/dygn :)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vilken jacka är det du recenserar, traverse eller ahke? Är nämligen intresserad av just ahke.

Det är Traverse pro jackan jag själv har. Men Ahke jackan verkar motsvar den. dock verkar det vara ett lager - traverse pron har ett nätfoder. Skulle om jag fick välja dock välja ett lager som nya jackan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips