Jacka+Byxa för vandring

Norrøna Svalbard

+1

Den använder jag också och är mycket nöjd med den. Går fint att efterimpregnera med Fjällrävens bivax eller Nikwax bomullsimpregnering. För man ska inte inbilla sig att den är väldigt vattenavvisande efter några veckors bruk. Så i kombination med den har jag ett lätt skal för regnväder som oftast blir liggande i säcken. Som just nu är en nyinköpt Norrøna Falketind i Dri3-material. Lite för kort för min smak, men 50% rabatt övertygade mig. ;)

N

De där itab-brallorna såg ju lysande ut!
Hur är itab att ha att göra med? Kan man hålla på och beställa saker och lämna tillbaka dem för att få rätt storlek och passform, eller blir det plötsligt asdyrt då?

Jag har köpt fel storlek förut - det var NOLL problem att byta! Returnerade med returlapp, rätt storlek kom som ett brev i posten (haha).

Rekommenderar verkligen T&P byxan! Som sagt, har använt min till både grov bushcraft och vandring, den funkar strålande. Och ja, den har krok. :)

Skulle jag sen rekommendera en skaljacka till detta (om vädret skulle bli alltför nödjävligt) så har jag fallit för Swedemounts M.Everest-jacka. http://swedemount.se/produkter/product/shell/m-everest-shell-jacket Har hittat den till 1399;-, tycker jag är ett riktigt bra pris för en jacka som erbjuder 20K mm/20K g/m²/dygn :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Vilken jacka är det du recenserar, traverse eller ahke? Är nämligen intresserad av just ahke.

Det är Traverse pro jackan jag själv har. Men Ahke jackan verkar motsvar den. dock verkar det vara ett lager - traverse pron har ett nätfoder. Skulle om jag fick välja dock välja ett lager som nya jackan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips