Irriterande reklam

Är inte den österländskt associerade reklamen sån där cookie-relaterad reklam...? D.v.s. ett resultat av tidigare surfningar på aktuell dator? Själv har jag Outnorth på samma plats, och jag tror jag förstår varför den kommer upp.
 
Haha, och du är säker på att du inte har "herrsurfat" och fått lite dumma cookies? :) Jag får inte upp och har aldrig fått upp någon orelaterad reklam på Utsidan någonsin vad jag kan komma på. Såhär ser det ut just nu och brukar se ut så också:
 

Bilagor

  • Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    39.2 KB · Visningar: 531
Haha, och du är säker på att du inte har "herrsurfat" och fått lite dumma cookies? :) :

He he, nej, jag har inte herrsurfat. Detta var på min arbetsdator på Akershus Universitetssykehus och vi är rätt seriösa där hoppas jag...Blir bara lite Utsidansurfande mellan pasienterna...

Men kanske ngn moderator kan svara på hur det funkar med reklamen. Är den cookie-relaterad?
Och vad för policy har Utsidan vad det gäller olika typer av reklam..?
 

talthoff

Forumvärd
Visst är det Google Ads annonserna längst ner till höger vi pratar om?

Den reklam är till stor del baserat på innehållet på sidan, men på sidor (tex denna forumtråd) så har Google svår att fatta ett "vettigt" beslut då blir det "lite vad som helst".

Och helt korrekt så är Google reklam då väldigt ofta baserat på vad man gjort förr, det är så Google jobbar.

Just nu får jag reklam för SAS och Booking.com och från Undercut ...så nu vet ni vart jag köper mina underkläder och att jag planerar en semester :)

-Thomas
 
Visst är det Google Ads annonserna längst ner till höger vi pratar om?

Den reklam är till stor del baserat på innehållet på sidan, men på sidor (tex denna forumtråd) så har Google svår att fatta ett "vettigt" beslut då blir det "lite vad som helst".

Och helt korrekt så är Google reklam då väldigt ofta baserat på vad man gjort förr, det är så Google jobbar.

Just nu får jag reklam för SAS och Booking.com och från Undercut ...så nu vet ni vart jag köper mina underkläder och att jag planerar en semester :)

-Thomas

Yes, de reklambanners jag syftar på sitter längst ner till höger.
Lite beklagligt att vi inte kan ha kontroll över vilken typ av reklam som visas på Utsidan...
 

talthoff

Forumvärd
Som besökare på en webbplats eller läsare av en papperstidning har man väl aldrig kontroll över reklamen?

Vi som sajtägare kan spärra annonsörer, den kontrollen har vi.
Jag spärrat Asian-annonsen nu.

-Thomas
 
Om du kör Internet Explorer, testa att gå in under "Tools" -> "Internet Options" och under fliken "general" radera browsing history på den datorn du använder på sjukhuset.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...