Inte långt kvar.

Håller med. När det kommer till utrustning kan man vara hur stor perfektionist som helst - om man har hur gott om pengar som helst. För de flesta av oss blir det kompromisser med vikten. Det viktiga är att gå säkert, att ha trevligt och att inte lida alltför mycket av tråkig mat.

Själv skulle jag vara mycket glad om jag var i närheten av denna - för mig - låga vikt. Jag har kikare, kamera och annat som väger. Samt extra och god mat.

En liten bit kökstrasa (chifonet, tror jag de kallas) har jag för att torka tältet om det är vått när det ska packas ner. Tältet torkar fortare och man slipper bära ett halvt kilo onödigt vatten i ryggsäcken.

Förresten är det väl en del mat som inte är upptagen i listan (den egenpackade)? Så det blir lite vikt till, väl?

/Hans

Precis. poster som inte har nått värde är inte helt färdigplanerat än.
Det är väll igentligen inget när det gäller förbrukningsvarorna.
Men nej, all mat är inte färdig inköpt och iordning gjord än. Så där kommer det med säkerhet gå upp nått kg till kanske två.


En kökstrasa har jag i bakhuvudet, men lika bra att skriva upp de för annars har jag inget att torka mig själv med heller =D
 
Var hittar alla de små tuberna?



Tält, liggunderlag och ryggsäck tillhör ju som bekant de tre stora och med andra ord de tre dyra, låt killen vara! Tror inte frågan var "vad kan jag köpa för att sänka vikten" utan synpunkter på innehållet i antal och funktion eller?

Trevlig resa!

Ja det var lite så jag ville. Har jag allt som behövs? Nåt som jag igentligen inte behöver osv.
Nu finns det igentligen inte så mycket mera tid av att åka och testa ut nått nytt, ryggsäck ex.
Tältet är ett helt nytt inköp och jag vill ha rum. Det ska vara lite bekvämt att bo. :)
Liggunderlag har jag lånat för att se om det är ett "självuppblås" jag vill ha.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.