insul mat uber-lte

Nån som provat sova på denna en hel natt?
Funderar på att skaffa ett om det verkar OK så jag sover gott på det.

Tyvärr inte, men jag ber att få återkomma nästa vecka. Jag skall till SÄCK och köpa ett på fredag. Jag kommer tjäna minst 600g mot mitt Thermarest, så jag köper oavsett om det blir bekvämt eller inte. Huvudsaken är att jag slipper fukten och kylan från tältgolvet.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
dvärg-kit som verkar OK.

Provlegat på hallgolvet på denna uber-lite uber-vakad av hundarna så det skulle gå rätt till.
Tor det är rätt bekvämt för mej som ryms bra med kroppen inom de mjuka partierna,både på rygg och på sida.Märker inte nån större skillnad mot mitt 4cm.
"kudden" utanför och sittlappen under ben/fötter.
Tar den på veckans tur så får ni ett snabbt "fältomdöme".

känner nog att gramjakten gått till överdrift med detta underlag,trots att jag kan sova på det,men nog vrider och vänder jag mej för ofta jämfört med mitt 4cm thermarest.
Behåller det och fortsätter använda det.
Mjukt under tältgolvet ett måste.
Däremot tror jag det är olämpligt vidkallare väder,då jag så ofta hamnar utanför=golvkallt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips