Installation av City Navigator.

Nu sitter jag här med Mapsource MG Europe 4, City Select 6 & 7 samt City -navigator 8&9.
Samtliga har tidigare varit installerade på denna datorn och jag har koder till alla.
Men, jag har glömt "Set-up CD´n" 86 mil härifrån så City Select v6 som är grundinstallationen sått säga vägrar starta.
Klickar jag på set up eller msipaketet så kräver den bara att jag ska starta installationen från den enda CD jag inte har här.
Vad gör man? Finns det en kringelkrok att gå?
Jag har ingen i bekantskapskretsen heller som kan bistå just nu.

Jag sökte i forumet och hittade detta inlägg från jonasolof:

Just run from "update" DVD file cn.exe or cn.msi. Not autorun.exe or setup.exe which will search for previous version.

Sen vet jag att jag sett ett inlägg om hur man ändrar register-nycklar, men det kan jag inte hitta nu.

Lycka till!

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Tack, jag hittade något lknande oxå, men jag provade iofs på orginalskivan, inte updateringen.
Ska prova igen.

Uppdatering:
När jag körde installationen från den nyaste DVD´n genom att klicka på cn.exe så funkade det.
Men inte på min ursprungliga CD.
Tack för hjälpen!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips