Inlines på isen!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Japp min sko!

Mycket nöjd med den - använder den med skridskor, toppturer och långturer med Åsnes Rago - mycket varm och bekväm sko med bra vattenskydd och god stabilitet.
Är skön att åka med en hel dag på isen.
Rekommenderas varmt!!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

clindh

Forumvärd
Om man kikar på domänregistreringen för Roll'n Skate så dyker namnet Andreas Johansson upp, och den som studerar vår nye medlem Andreas inlägg här ser att han på 30 minuter fick ur sig både märke och pris på prylen han sett en annan kille använda.
Vi känner igen mönstret...

Jag stänger den här tråden (som förövrigt inte kom att handla speciellt mycket om vad trådstartaren hoppades...), så får vi se om de kan tänka sig lite traditionell marknadsföring istället.

h j; sa:
Efter att ha åkt en bra bit med kombinationen Zandastra/Rottefella NNN BC/Alpina 1550 (ej skridskon på bild) är jag inte särskilt nöjd. Dels anser jag att sko/skridsko har ett för sladdrigt förhållande, kanske beror det på gummibuffertens slapphet i Rottefella bindningen. Vidare är skridskon för låg, och blir ganska tung med sluten aluminiumprofil. Skridskons synnerligen tunna skär gör heller inte saken bättre på dåliga isar. Vid åkning på bana alternativt riktigt bra kärnis går det dock bättre. Även om det inte känns i närheten av ultimat ens då.

Hej Henrik,
Om jag har förstått rätt så var du mer nöjd med denna kombination tidigare. Tråkigt sånt där men det händer ibland.

Jag kör på samma kombination men är på det hela taget nöjd. La inte så mycket möda på mitt val utan, provade ut ett par pjäxor som jag tyckte var sköna och plockade på en skena som ja...såg rätt snygg ut :)

Jag jämförde dock Zandstran mot mina gamla Möjor som kanske är den vanligaste och ofta uppfattat som en rätt normal skridsko och såg omedelbart följande:

- Zandstra är betydligt högre än Möja, ca 11 mm högre över Rottefellabindningens hälplatta
- Skenans bredd är densamma tror det var 1,25 mm
- Zandstraskridskon med Rottefellabindning är tyngre än Möja med dess remmar, vet dock inte om man ska skylla på skridskon eller bindningen

Se upp om du byter hela kitet så att du inte tycker att du går på en nit igen. Ibland kan det som du ju har märkt ta ett tag att bli riktigt missnöjd med grejorna. Och kolla din befintliga utrustnings mått och vikter noga så att du verkligen får något som skiljer sig från det du redan har.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips