Inköpsställen

Jag står i begrepp att skaffa egna långfärdsskridsskor (nybörjare). Har någon tips på bra inköpsställen i Stockholm eller Linköping? Jag vände mig i helgen till en större kedja men det visade sig att personalen där inte visste särskilt mycket vare sig om det egna sortimentet eller skridskor i allmänhet. Var finns det kunnig personal och bra grejer?

Hej

Gå till Öhammars Fiske & Uteliv i Linköping, där finns både trevlig och kunnig personal som har rejäl koll på långfärdsskriskor.Där kan du köpa allt som man kan tänkas behöva för en tur på isarna!

Finns på:

Nygatan 22
013-144895

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej!

I Stockholm kan jag rekommendera KG Jonsson i Huvudsta. Där finns kunnig och trevlig personal samt ett bra utbud. Senast jag var där hörde jag dock att det börjar bli svårt att få tag på vissa skostorlekar pga STOR efterfrågan, så skynda dig ut och handla!

http://www.kgjonssonsport.se/

Lycka till!

/anna

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips