Införskaffa cykeldator

Cat-Eye är bra. Jag har monterat 6st åt olika familjemedlemmar och släktingar de senaste 14 åren. En hade faktiskt en dålig lödning i sensorn, men för övrigt har de fungerat klockrent.
 
Tackar

Skönt att höra :) får nog bli nånting åt detta hållet då jag igentligen inte behöver några fler egenskaper mer än distans, hastighet och klocka =P
 
Om du vill lära dig cykla optimalt efektivt är en dator med kadensmätare bra att ha.
Vill du inte betala 1500 går det bra med 2 rpm mätare en för cykelhjulet och en för vevdrevet och kadensen.
 
Det

är också bevämt med Flightdeckdator (kompatibel med många av shimanos växelväljare) där du ser bl a växellägen och kadens. Men shimanos menysystem gillar jag inte.
Sen stänger den datorn av sig efter ett antal timmar även under gång och måste startas manuellt. Många andra datorer startar automatiskt vilket jag tycker är bättre.

Thure
 
sigma , har använt dom några år både 1106 och senaste 1009 och båda har fungerat mycket bra i ur och skur, den senaste är dock lite bättre då man kan fästa sensorn/datorn med buntband
 

sigma , har använt dom några år både 1106 och senaste 1009 och båda har fungerat mycket bra i ur och skur, den senaste är dock lite bättre då man kan fästa sensorn/datorn med buntband


Tjeanre

var och handlade en sigma 1609 igår och satte på allt som jag ville ha det för att tillslut sätta fast "mottagare/sändaren" och upptäcker att den inte alls är som på bilden. Googla runt frenetiskt och hittar en video från sigma själv apå youtube och ser att det är fel mottagare/sändare. Cyklade tillbaka till butiken idag och tänkte att de måste bara ha legat fel i paketet eller nåt men icke, den såg likadan ut i de andra paketen.

Den som jag hade fått i paketet såg ut såhär:

zubehoer_tritt_sensorkit.gif


Jävligt liten bild men det är den som jag hittar på deras hemsida. Den har inga klaffar och inga möjligheter att sätta fast nåt hur som helt med stripes. Den har bara en grep runt ena sidan sen skall man dra gummibandet runt den konformade delen och haka fast det på de sättet.

På hemsidan är den döpt till: CADENCE SENSOR KIT

Vill ju att den skall se ut såhär

zubehoer_kabel_uni.gif


Denna är döpt till:
CABLE FOR UNIVERSAL
BRACKET

Vart får jag tag i den normala sigma 1609 bc??????!?!?!

jag var på cykelcity i göteborg och handlade och dom skötte sig kanon med retur och allt!
 
skumt, av bilden i manualen att döma borde du få med den senaste!
testa skriv ut manualen och visa butiken. försök få dom att ge dig den rätta. den finns ju som tillbehör och den kostar inte många kronor ( 50 - 100kr) så det borde dom kunna fixa utan problem.
 
hittade äntligen den andra modellen! Den fanns hos erlands cykel i varberg. 379kr och den sitter som en smäck! Underbart!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.