Incident Bistaberget

Under årets Tunabergsträff hördes rykten om ett förstmansfall, som ledde till ambulanstransport.

Utan att spä på med ytterligare andrahandsuppgifter undrar jag om det nu finns tillförlitliga uppgifter om vad som hände?

Har konstaterat att det inte funnits mycket att läsa om händelsen och antar därför att ryktena var mer dramatiska än händelsen i sig.
 
Det hände inte på Bistaberget utan på ett berg i närheten. Det var inte heller ett företamansfall som ledde till olyckan. Ryktet är således inte helt sant.
 
Och vad hände egentligen, då?

Information, fakta, brukar vara ett förträffligt sätt att bromsa eller förhindra ryktesspridning.
 
Håller med om att information tar död på rykten. Lite information har dock nått mig andra vägar, och därigenom kan jag åtminstone tala om att händelsen kommer att rapporteras om än med lite fördröjning. Sannolikt genom Bergsport och ännu mer troligt är nog att det också görs en ordentlig incidentrapport.

Tills detta är klart kanske det är risk för att trådar som denna bidrar till ryktesspridning, så jag föreslår som trådstartare att tråden får vila tills det går att lägga in en länk eller motsvarande till nån officiell rapport.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.