Import av Kajak

Hej!
Är det någon som har erfarenheter ang import av kajak. Har förstått att det finns en del att vinna, vad det gäller pris. Man kan ju tydligen få en ny kajak för samma peng som en beg. Har mycket ringa erfarenher vad det gäller kajak men håller på att lära mig.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det är det som är problemet att de är gamla. Jag hade tänkt mig lite mer ang tex. resa dit och importera själv. Hur man blir bemött, om det är ett bra sätt osv.

Men tack ändå!

Det enda som har ändrats är ju att t ex Estland numera är medlem av EU så att man slipper allt ev pappers krångel. Det är ju bara att åka över med färjan. Men eftersom det finns flera företag som importerar så tjänar man väl inte så mycket på det.

Estland

Jag och polarn importerade från Estland.
Fungerade mycket bra.
Bästa med att importera från EU-land är att du får betala deras moms och inte vår. I Estland ligger den på 18% och inte 25% som här.
Sen ligger priserna som du säger riktigt lågt innan moms.
Frakten hit kostar 90EUR vilket innebär att det inte är lönsamt att åka över och hämta den.

Har du fler frågor kan du ju maila mig...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips