Illaluktande flytväst

T-Röd menade han nog.

Varför luktar västen såpass mkt? Kanske dags för en ny ändå?

Tycker det är väldigt viktig att skölja och torkar västen och allt annat efter varje användning och sedan förvara på ett bra sätt och inte bara ihopknölad eller så. Men någon gång bli de ju gamla trots allt

Gör som du och sköljer av västen med sötvatten efter varje gång. Sen får den hänga i ena armhålan över aktern på kanoten och torka.

Jo jag menade T-röd.

Västen har blivit sköljd nästan varenda gång efter en paddling. Den började lukta nu i slutet av sommaren, kanske efter Tjäröfestivalen. Den får alltid torka. Vill inte byta ut den, den sitter för bra på mig.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Den började lukta nu i slutet av sommaren, kanske efter Tjäröfestivalen.

Jag har hört att Tjäröfestivalen ska vara kul...

Stanken beror väl förmodligen på syntetmaterialet i västen. Alla sk funktionströjor har ju en förmåga att stinka värre än man gör själv efter svettig användning.

Ättikan tror jag mest på. Och kokning (rent generellt bara!).
Kanske en skvätt ättika i tvättmaskinen och ett skonsamt program.
Jag har lyckats bra med springskor i tvättmaskinen (utan ättika faktiskt).

mvh thomas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips