Igenom Afrika....

Hej !

Söker färdkamrat igenom denna intressanta kontinent, vägval för mig är odiskutabelt, planerad avfärd i början av 2007.

Tunisien igenom Sahara vid Tamanrasset och vidare ner till Niger och över till Öst Afrika.

Jesper
 
thegedd; sa:
Hej !

Söker färdkamrat igenom denna intressanta kontinent, vägval för mig är odiskutabelt, planerad avfärd i början av 2007.

Tunisien igenom Sahara vid Tamanrasset och vidare ner till Niger och över till Öst Afrika.

Jesper

Låter som en kul ide... Ska försöka ta mig till Tamanrasset från Mali i år. Om det inte fungerar så är jag intresserad att göra ett försök från norr nästa år.

/Stellan
 
Wow, låter ju perfekt. Ska köra en "uppvärmningstur" i Norge till sommaren(Lakselv - Nordkap - Narvik - Trondheim - Skövde), och hoppas att jag ska kunna arbeta ihop tillräckligt under hösten/vintern 2006/2007 för att kunna dra ut i vår. Vilken tid mer exakt hade du tänkt dra ut? Hut länge hade du räknat med? Gör du det just for kicks eller för att träffa andra kulturer eller för att du vill slita fysiskt elelr annat? sånt som kan vara kul att veta så man är på samma väglängd:) Cykla genom Sahara är ju drömmen, näst efter Mongoliet. Vore sjukt kul och dessutom en riktig utmaning. Bättre än att cykla mellan Götene och Skövde i evighet:)

Hör av dig, är riktigt riktigt sugen på det här!

/Daniel

Om du vill maial, skicka denna mail: danground@hotmail.com, inte den som står på utsidan, den är kaputt.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...