Idag 3 juni är halva Sverige på ett hjul avklarat!

avsl0912

Avslutat
Den 22 maj startade jag i Haparanda och befinner mig i skrivandes stund på Mohed camping o vandrarhem utanför Söderhamn. En lång blöt kamp på E4:an med mitträcke och ibland helt utan vägren är över. Idag kl 08.00 på morgonen svängde jag av in i Hälsinglands skogar. Det har varit en oerhörd kamp. Jag har utfört Sveriges längsta triathlon från Treriksröset till Smygehu. Jag har sprungit 70 mil på 8 dagar och gjort ern massa andra utmaningar men de är bara peanuts mot denna. Total mental och fysisk koncentration och aldrig vila, lika jobbigt utför. Men jag har inte gått uppför en enda backe fast tungan hängt nere vid knäna och pulsen varit över 200.

Ni som vill läsa mer och se inslag som TV4 mitt gjorde (fick cykla direkt in i studion under direktsändning) men då var jag nervös, kan se min hemsida http://www.ant-sut.nu där jag har en dagbok för varje dag och någon eller några bilder. Dagboken finns på http://www.freewebs.com/dagbok2006

Den 15 juni hoppas jag få gå in i Mariakyrkan på torget i Ystad och tända de sista ljusen för "de mina" och för Sverige i VM-final!

Är det någon som undrar över något eller bara vill höra av sig gör det då på min mobilmailadress roland.fors@telia.com eller telefon 0768274149, fast jag svarar aldrig efter kl 20.00 för då måste jag sova.

Jag slår mig inte för bröstet för jag vet att i morgon kan det vara slut mern jag har i alla fall klarat halva Sverige på ett hjul
Vänliga hälsningar från token i Höör men just idag den 3 juni i Mohed, i morgon Ockelbo, sedan Horndal, Fagersta, Lindesberg, Medevi brunn (norr om Motala), Ödeshög, Jönköping, Värnamo, Strömsnäsbruk, Hörby och så då förhoppningsvis Ystad den 15 juni, samma dag som Sverige spelar en ödesmatch mot Paraguay, men som vi vinner!!!!!
 
Utmanaren; sa:
Den 22 maj startade jag i Haparanda och befinner mig i skrivandes stund på Mohed camping o vandrarhem utanför Söderhamn. En lång blöt kamp på E4:an med mitträcke och ibland helt utan vägren är över. Idag kl 08.00 på morgonen svängde jag av in i Hälsinglands skogar. Det har varit en oerhörd kamp. Jag har utfört Sveriges längsta triathlon från Treriksröset till Smygehu. Jag har sprungit 70 mil på 8 dagar och gjort ern massa andra utmaningar men de är bara peanuts mot denna. Total mental och fysisk koncentration och aldrig vila, lika jobbigt utför. Men jag har inte gått uppför en enda backe fast tungan hängt nere vid knäna och pulsen varit över 200.

Ni som vill läsa mer och se inslag som TV4 mitt gjorde (fick cykla direkt in i studion under direktsändning) men då var jag nervös, kan se min hemsida http://www.ant-sut.nu där jag har en dagbok för varje dag och någon eller några bilder. Dagboken finns på http://www.freewebs.com/dagbok2006

Den 15 juni hoppas jag få gå in i Mariakyrkan på torget i Ystad och tända de sista ljusen för "de mina" och för Sverige i VM-final!

Är det någon som undrar över något eller bara vill höra av sig gör det då på min mobilmailadress roland.fors@telia.com eller telefon 0768274149, fast jag svarar aldrig efter kl 20.00 för då måste jag sova.

Jag slår mig inte för bröstet för jag vet att i morgon kan det vara slut mern jag har i alla fall klarat halva Sverige på ett hjul
Vänliga hälsningar från token i Höör men just idag den 3 juni i Mohed, i morgon Ockelbo, sedan Horndal, Fagersta, Lindesberg, Medevi brunn (norr om Motala), Ödeshög, Jönköping, Värnamo, Strömsnäsbruk, Hörby och så då förhoppningsvis Ystad den 15 juni, samma dag som Sverige spelar en ödesmatch mot Paraguay, men som vi vinner!!!!!

......trampa på din gamla gubbe, du klarar säkert den andra halvan också......

All välgång....Jesper
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

avsl0912

Avslutat
Gamla blir vi aldrig (skrattar)

Tack för tillropen, befinner mig idag i Fagersta, har kört drygt 110 mil har "bara" 75 kvar! Med mig är det ok, värre med cykeln, vevarmarna blir mer och mer inåtböjda men kör vidare, kan få nya reservdelar både hemifrån och av http://unicycle.se så det ordnar sig men vill ju vara hemma den 15 juni, då Sverige spelar sin andra match.

Träffade Gunnar se bild i min dagbok, som fr o m den 14 juni sdka försöka slå rekordet mellan Treriksröset och Smygehuk och faan vet om han inte gör det för då han sa att han cyklat nonstop 90 mil utan att sova och jag själv "bara" 45 mil så insåg jag att här finns det en kille med cykelkapacitet. Jag ska följa honom från och med jag kommer hem så jag lägger in rapporter här men ska han klara Andre Röijers rekord på 6 dagar med service eller Linus Jönssons 7 dagar utan service? Ja det återstår att se. Nä nu är det sopvtime kl är 19.45 och jag ska upp senast kl 04.00 i morgon.

Ha det gott på Era tvåhjulingar (skrattar)
 
Du är ihärdig och envis som få. Beundransvärt. Om 25 år får vi nog läsa om ytterligare en "stålfarfars" bedrifter;-)

Raskesven
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.