icke-rollkajak?

Allting går,,,,,,,

Det är inte det att jag inte begriper vad rollen kan vara bra till, det fattar jag. Men det var lite svårare att hänga med på att rolla en omöjlig kajak (eller tom kanadensare!) Men nu börjar det gå upp ett ljus. Ju omöjligare det sägs vara desto mer ger man sig fan på att visa att det går.

Jag tillhör ju en av dom som ser möjligheter istället för svårigheter och just nu står jag och lagar trasig Skodaväxellåda där femmans växel sagt upp sig, vanligt fel på dom och ganska stor anledning till att dom, och Golfarna som ju har samma snurra skrotas i förtid. Jag har gett mig fan på att det inte ska bytas en del och inte kosta 5,000:- i delar och jag är på väg att lösa problemet för gott med hjälp av en bit fjäderstål, svarv, filar och en Dremel med kapskiva.

Rolla däremot överlåter jag till dom riktiga, äkta, supernördarna. :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips