I Nansens fotspår

Här kan man följa en Estländare och en Norrmans resa i Nansens fotspår. Kajakerna dom använder är en av mina konstruktioner Lifestyle 420. Jag visste inte om resan förens den var över vilket iochförsig var rätt skönt. Annars hade jag nog bara oroat mig.

Här kan man läsa om resan.

http://www.arcticreturntour.com/index.html

8737692_orig.jpg

Hans Friedel

Gjordes inte detta av en norrman och en österrikare/sweischare (stavning?) för ett tag sen också? Tror det visades på SVT i ett tv-program från NRK med samma namn.

Jag har bara skummat igenom lite men vad jag förstår har dom här killarna startat på Nordpolen och sedan tagit sig ner till Spetsbergen. Alltså så som Nansen tänkt fast hälften vilket gör original försöket ännu mer ofattbart.

Den Österikiska/Norska expeditionen gjorde väl mer resan så som den blev i original. även detta givetvis en prestation.

Norrmanen och Estländaren drev tydligen 20 Mil extra man hade tänkt sig 140 mil men det blev 160

Hans Friedel

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg