Hyra uppblåsbar (eller möjligen falt-) kajak? (Sthlm)

Ska ut och segla med familjen och funderar på att ta med något extra flytetyg, gärna lite lämpligare för utflykter än den omotoriserade jollen. Det blir svårt att få med en hård kajak på fördäck, och på släp blir det besvärligt i hamnarna. Därför funderar vi på att hyra antingen någon faltkajak (isf en som är snabb att montera) eller en uppblåsbar kajak.

Det enda ställe jag hittat som har sådana till uthyrning är Avanza Kayak. Är det någon som känner till några fler ställen i Stockholmstrakten som hyr ut annat än de vanliga hårda hyrkajakerna?

Ska ut och segla med familjen och funderar på att ta med något extra flytetyg, gärna lite lämpligare för utflykter än den omotoriserade jollen. Det blir svårt att få med en hård kajak på fördäck, och på släp blir det besvärligt i hamnarna. Därför funderar vi på att hyra antingen någon faltkajak (isf en som är snabb att montera) eller en uppblåsbar kajak.

Det enda ställe jag hittat som har sådana till uthyrning är Avanza Kayak. Är det någon som känner till några fler ställen i Stockholmstrakten som hyr ut annat än de vanliga hårda hyrkajakerna?

Nej, jag tror bara det är Avanza. Men Per på Avanza är extremt hjälpsam och trevlig, så tveka inte att kontakta honom.

/Mats

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kolla med Strömsholm Kajak & Fiske - de har en uppblåsbar som går att använda som en- eller tvåmanna i sortimentet. Vet dock inte om de hur ut... Men lyssna med dem!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips