Hyra turskidor i Sthlm?

Hej,

Skall göra en veckas vintertälttur på längden i Sarek v.14 och tycker det känns lite väl tungt att gå på mina rando-skidor..
Känner ngn till möjligheterna att hyra turskidor, gärna med stålkant i Sthlms regionen?
Tacksam för svar.

mvh

Måns Jungner

inga skidor i Stockholm

Nej, mig veterligen så finns det inte en endaste uthyrare i Stockholm. Letade med ljus och lykta för två år sen och då fanns det inte (men det kan ju ha ändrats). Gav upp och köpte mig ett par skidor på Fliesbergs istället.... (det enda goda råd jag kan ge)
/Louise

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Om ni har tänkt att starta turen någonstans från vägen till Ritsem så kan det vara en "nödlösning" att hyra utrustning från Saltoluokta fjällstation, men man vill ju helst prova pjäxorna innan turen startar så att man i alla fall får rätt storlek.

För ett par vintrar sedan hyrde vi ett par pulkor som stationspersonalen tog med till busshållplatsen i Kebnats.

Det går att skicka tillbaka prylarna med bussgods om ni avslutar turen på något annat ställe än Saltoluokta.

Eftersom ni inte sticker iväg förän v14 kan det vara intressant att köpa prylar på skid-rean, den brukar nästan starta innan turåkningssäsongen har börjat.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips