Hyra kajak till helgen?

Hej,

Nån som vet om och var man kan hyra kajak till helgen? Brukar hyra från Brunnsvikens kajak klubb men är lite osäker på om de öppnat för säsongen.

Uthyrning av kajaker.

Brunnsvikens Kanotklubb verkar inte ha öppnat ännu enligt deras <a href="http://www.bkk.se">hemsida</a>, men dock verkar <a href="http://www.svima.se">Swima</a> ha öppet.
Lycka till i letandet.
/ Nicke

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
kanot

Hejsan,

Om du skall vara inne i stan och paddla så kanske brostugan ute på kärsön kan erbjuda någonting.

De har öppnat vad jag vet. Jag har dock bara hyrt kanot på en lördag och vet inte hur det är med kajak och hur deras öppetider är under övriga dagar i veckan.

Lycka till Martin

Uthyrningen har öppnat

Misströsta inte. BKK's uthyrning öppnar i helgen. Jag har precis uppdaterat hemsidan, www.bkk.se

Paddelhälsningar,

Anders M
webmaster BKK

Är det jag som minns fel eller....

skulle inte du bygga en egen kajak? Hur blev den?

Hoppas du fick en bra tur!

Jes

lat..

Jo det stämmer... jag skulle bygga en egen. Och det skall jag FORTFARANDE =) Bara jag får tummen ur!

Största problemet är faktiskt lokal. Då jag bor i lght i Solna har jag inte direkt tillgång till närliggande garage el dyl.

Men men... Det skall nog gå att ordna på något vis.

Var bor ´du själv? Har du garage? =))

Inte garage.....

men bryggplats...

håller du dej till en forskajak kan jag nog ordna plats i förrådet söder om stan.......;-)

//Jes

Njaaaa

skulle vara en liten prototyp i miniformat i så fall.....men det är nära till vattnet att pröva flytkraften i så fall...

//Jes

Det är perfekt..

Låter ju som ett jäkligt nice läge.. behöver du pojkvän? =))

Har själv bott i tyresö en tid. Erstaviken är fint.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips