Hyra Houte Route skidor

Jag undrar om det finns någon butik eller liknande som kan hyra ut Houte Route skidor med pjäxor och stighudar, då allra helst i Göteborg (men andra platser går också bra). Anleningen till min fråga är att jag planerar en resa till antingen Kebnekaise eller Sarek till vintern men har inte denna utrustningen. Känner inte heller för att köpa den och undrar därför om man kan hyra den någonstans. Men Houte Route skidor menar jag att man använder sig av stela pjäxor vars häl går att spänna fast för att likna en utförskida!

Hoppas på ett positivt svar,

Tomas

Houte Route

Kolla med Adams Sport i Götet, jag vet inte om de har uthyrning med de brukar ha koll på göteborgsområdet.
I annat fall så finns det på fjällstation i Keb.

Lycka till

Anders - utsidan.se

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips