Hur tight:a ska kläderna vara?

Hej!

Jag har en fundering över hur tighta kläderna ska vara?

Jag köpte ett helt set igår med kläder så nu får man leva på bröd och vatten =)

Jag köpte:

Jacka: arcetryx theta ar (s) jacket
Byxor: arcetryx theta sk (st) pants

Sedan köpte jag underställ och två fleece. Jackan är en small, men verkar vara enligt medium i svenska mått sätt. Så den var OK. Byxorna har jag dock en fundering på. När man har på sig underställ, två fleece så var byxorna relativt tight:a runt magen. Byxorna är höga. Runt benen och häcken är de bra. Det är bara runt magen som det är något tight. Bör jag fundera på att gå tillbaka och kanske byta till en större storlek? Dumt att jag inte testade en större storlek i affären...

Vad ska jag tänka på eller hur ska jag resonera?

Jag kommer framför allt att ha byxorna för att åka snowboard i.

Hälsningar,

Daniel
[Ändrat av goldfish 2002-12-03 kl 08:19]

passform

Om du bara vill åka så passar de nog, men vill du sätta dig och inta lunch så kommer de att bli direkt obekväma....
Så kläder skall sitta nära men inte tight, om du inte elitidrottar i dem.

Gott byte

Johan K

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Antagligen får jag gå in i butiken och testa medium-tall istället. Det kan väl inte bli bättre än att testa. Borde ju inte vara några problem att byta tycker man...

Tack för ditt svar iaf. Svårt att veta "hur" det ska vara om man aldrig haft bra grejor tidigare :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips