Hur tankar man över en gpx-fil utan att ta ur minneskortet ur gps:en

Har en Garmin 60Cx. Väljer man att spara spår till minneskortet kommer man runt 10 000-spårpunktgränsen som finns i apparaten. Men hur får man över filen till datorn utan att behöva ta ur minneskortet varje gång?

Hittar ingen funktion i Mapsource och inte dyker gps:en upp som någon separat enhet i datorn heller.

Känns inte riktigt som om manicken är gjord för hålla på att plocka ur och sätta tillbaka kortet allför många gånger.

Har en Garmin 60Cx. Väljer man att spara spår till minneskortet kommer man runt 10 000-spårpunktgränsen som finns i apparaten. Men hur får man över filen till datorn utan att behöva ta ur minneskortet varje gång?

Hittar ingen funktion i Mapsource och inte dyker gps:en upp som någon separat enhet i datorn heller.

Känns inte riktigt som om manicken är gjord för hålla på att plocka ur och sätta tillbaka kortet allför många gånger.
På min Vista HCx väljer jag meny/meny, sedan setup, interface, USB mass storage.
Det dyker upp en enhet i windows där GPX-filerna ligger.
Jag tror 60C*x funkar lika.

tryck på power så växlar den tillbaka till GPS.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
På min Vista HCx väljer jag meny/meny, sedan setup, interface, USB mass storage.
Det dyker upp en enhet i windows där GPX-filerna ligger.
Jag tror 60C*x funkar lika.

tryck på power så växlar den tillbaka till GPS.

Jo, men visst var det så.

Längst ner på interfacesidan på 60Cx finns valet "USB-minne", vilket jag alltid klickat förbi i tron att det bara var en beskrivning av vilken sida man hade framme. Det var ju där hela problemlösningen hade gömt sig.

Tack för hjälpen!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips