Hur täta läckande pjäxor

• Trådstartare stefan.svensson@danfoss.se (Stefan Svensson)
  • Start datum

stefan.svensson@danfoss.se (Stefan Svensson)

Gäst
När jag åker skridskor på is med ett par centimeters vatten så har mina pjäxor en tendens att "läcka".

Speciellt i sulans infästning mot själva skon.

Finns det någon patentlösning, specialsmorning etc som kan rekommenderas.

Mina pjäxor är normala telemarkare av märket Alico inköpta för tre år sedan.

thure.bjorck@sssk.se (Thure Björck)

Gäst
Liquisole!

Liquisole eller likanande enkomponents polyuretanlim ger en elastisk och vidhäftande tätning i randsömmen på skridskokängor. Slits en del vid flitig användning och behöver då kompletteras vje till arvartannat år. Snow-seal är ett bra skovax som är bra rutinkängvårdsmedel.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

goran.pettersson@calor.se (Göran Pettersson)

Gäst
Var köpa ?

Var köper man dessa medel ?

Göran Pettersson

thure.bjorck@sssk.se (Thure Björck)

Gäst
Inköpsställen

Liquisole finns t ex på Clas Olsson men också i friluftsbutiker och sannolikt även i vanliga järnhandlar. Snow-Seal finns också i friluftsbutiker i varje fall i Stockholm.

Thure

lars.sundin@trafik.sr.se (Lars Sundin)

Gäst
Hur täta läckande pjäxor?

Jag använder svart Sikaflex, som finns att köpa i välsorterade färghandlar, vissa båttillbehörsaffärer eller bild:eek:.
Lars S.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips