Hur ta sig från Enafors till Storulvån lågsäsong

Hej!

Jag ska upp till Enafors nästa vecka och hade tänkt att därifrån ta busstransfern till Storulvån för att göra en vandring i Bunnerfjällen. Nu såg jag på hemsidan att det verkar som Wänseth Buss inte börjar köra sträckan förrän den 23e juni. Någon som vet om något annat bussbolag kör sträckan eller vad taxi kostar?

När jag bodde i Handöl gick det en buss mellan Handöl och Ånn för att man skulle kunna handla. Det är inte långt att gå heller. En vacker vandring är leden från Enafors över Silverfallet och Ingolvskalet till Storulvån.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Att bussen inte går förrän den 23/6 beror gott och gott på att Storulvån och övriga stationer och stugor i området inte öppnar för säsongen förrän då

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips