hur stora platser finns det att tälta i Mårma

Hei jag har enn funndering ang Mårmapasset
jag undrar hur många platser det finns att tälta på uppe i mårmapasset rundt stuggan där ,Det pratas om att det är liten plats där uppe for tält
skulle vare tacksom för lite info om det här
Sen har jag enn fråga till är det svårt att gå från Mårma till Vistas
tack på för hånd

Plats för två, kanske tre tält vill jag minnas. Knallhårt underlag. Stugan rymmer minst sex personer om man bär ut möblerna.

Tror också att om man går iväg en liten bit (helst norrut, nedåt Alesätno) så går det att hitta en och annan plats. Men det var (oj då) 10 år sedan jag var där, så jag kan minnas fel.

Att gå Mårma - Vistas är brant, stenigt och arbetsamt men inte svårt, förutsatt att man kan hantera karta och kompass.

Tydligen händer det att folk inte tror sina ögon när de väl kommer fram till den sista branten som leder upp till passet, utan slinker ner österut i Leavasvagge. Annars kan jag inte tänka ut någon svårorienterad passage vid normal sikt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips