Gnällspikar åkte väl med då oxså!![]()
Nej, gnällspikarna deporterades till Dalarna och Värmland, där deras avkomma lever än i dag...
Gnällspikar åkte väl med då oxså!![]()
Mat skall komma från närområdet. Det är att leva hållbart.
Det är sant för viltkött. Men det är inte alla svenskar som jagar.
Vad gäller industrin så har produktionsmetoden oftast betydligt större miljöpåverkan än transporten. Det KAN faktiskt vara bättre ur miljösynpukt att köpa "naturbeteskött" från utlandet än "foderkött" från grannen...
Visst rimmar det kanske illa att ha djur som betar ute och att samtidigt ha varg i krokarna, men det finns ju elstängsel också.
Bonden skall sedan oavlönad rensa den nedersta tråden från sly och ogräs.
Men det gäller ju det mesta bonden gör. et är ju själva faktureringen som han får lön av. Allt annat trams han/hon sysslar med som leder fram till fgaktureringen är ju oavlönad då
Vad försöker du säga? Vad bönder gör kan liknas med trams?
Det är nog omöjligt. Om man skjuter ett djur av en art som man vet att det förekommer tjuvjakt mot och hävdar att man t.ex. skyddade sin hund så kommer det alltid att behövas en polisutredning, annars skulle det vara ännu lättare än det är idag för riktiga tjuvjägare att komma undan.Staten bör, för att bevara vargen, se till att dom som blir utsatta för vargen, har rätt att försvara sig själv, sin familj och sina djur utan att man ska bli misstänkt för jaktbrott hit och dit.
Nä att din åsikte att just den delen var oavlönat arbete var trams. En bonde gör mycket, sen får han pengar. Allt detta leder iupp till att han får pengar. Mängden pengar han får är beorende på en marknad och där kostnaden för att producera det han säljer påverkar priset.
Så inte är det oavlönat inte.
Vilket härligt resonemang. Jag skulle således kunna tilldelas många fler uppgifter av min chef utan högre ersättning. Jag får ju lön.
Du får begära högre lön. så enkelt är det. Om du och din chef inte kommer överens få du väl byta jobb. Jag ser inte riktigt problemet. Du vill låta påskina att en del saker är oavlönade för dte passar in i din beskrivning av verkligheten. Jag håller inte med. Om det tillkommer arbete så höj priset. Om det nya priset är för högt så du ite kan sälja så gör du fel sak. Det gäller alla andra näringar, så och bönder. (eller borde iallafall)
Visst får du tycka att det är ok att staten ålägger folk att utföra extrajobb utan ersättning, det står dig helt fritt. Vilket är som det ska vara.
Men, nog kan du förstå att många blir...irriterade över detta? Motsatsen vore ju i det närmaste förödande för landet Sverige - om de som producerar landets mat helt enkelt är inkapabla att tänka.
Man kan ju säga precis samma sak om alla djurskyddsbestämmelser som reglerar hur tätt grisar får stå, hur ofta man måste göra hälsoundersökningar av mjölkdjur osv.staten ålägger folk att utföra extrajobb utan ersättning