hur ser det ut på Tonsai efter nya hotellbygget?

jag hor till de som brukar aka till Tonsai ratt ofta, men var ej dar förra säsongen. ryckten om ett nytt komplex som skulle ta upp stora delar av området var dock i omlopp. i våras frågade jag de som jag träffade om hur det var nu men inte mycket verkade ha förändrats -bygged hade inte riktigt kommit igång. är det någon på detta forum som har någon mer info? hur ser det ut, förändringar i sammansättningen av människor, priser, har andra fått slå igen etc.

Kan inte säga att jag har jättebra koll, men var där i november/december, och då var det mest Railey som fått sig lite nytt. Men mycket av de äldre och lite billigare finns kvar, bara att man får ta sig lite längre in. Stämningen som vanligt, priser något över de i Ao Nang, men ännu inget Phi Phi.

Fortfarande väl värt ett besök :)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Wee Changrua (som bor på Tonsai) berättar mer utförligt om de olika ryktena och hur det ligger till på rigtigt på sin sajt:

http://www.geocities.com/wee_rocks/tonsai-engl.html

Jag var där i Juni och kan lättad berätta att Tonsai-situationen består till 95% av hysteriska rykten. Klättringen har inte påverkats alls - och kommer inte göra det heller enligt de lokala klättrarna. Det som ändrats, som är synligt, är att de flesta barerna som byggts längst stranden de senaste åren har fått stänga. Det bidrar till en lite skräpig och trist stämning på Tonsai just nu.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips