Hur raderar jag mitt Utsidan-konto?

Hallå hej! Jag skulle vilja radera mitt konto här på Utsidan.se, eftersom jag nästan aldrig är aktiv här. Jag har letat runt på sidan efter ett sätt att radera mitt konto, men inte funnit något sätt.

Någon som vet hur jag raderar mitt konto?

Tacksam för svar!
 

avslutad210712

Gäst
Klicka på länken "Kontakta oss" längst ner och skriv att du vill att ditt konto raderas
 
Hur gjorde du?

Varför lämna? Nåja, nu vill du radera kontot så jag hoppas att det löser sig. Lova bara att skriva efteråt hur du gjorde....
 

avslutad210712

Gäst
Varför lämna? Nåja, nu vill du radera kontot så jag hoppas att det löser sig. Lova bara att skriva efteråt hur du gjorde....

Om han inte har något konto lår han få svårt att berätta hur han tog bort det.......

Som sagt kontakta utsidan så fixar de det. Om jag minns rätt läggs kontot i "karantän" ett tag så ångrar man sig kan man få det återskapat igen. Åtminstone fungerade det så för mig för några år sedan.
 
Karantänperioderna kan vara ganska långa. Minns en annan sajt, provade på kul att logga in efter 10 år. Där var kontot, trots att det skulle vara borta! Ett annat tips kan därför vara att välja "krångliga" (dvs. maskingenererade) lösenord och spara dem i en lösenordshanterare som LastPass, Keypass etc. Eller på ett litet papper, hemma, som förvaras med passet, bankfacksnycklarna etc.
 
Ja det är ju så att användarkonton ligger ju i en databas, och det normala med databaser är ju att om en post ska tas bort så markeras den som borttagen och tas sen inte bort förrän vid databasunderhåll.

Samma sak gäller ju om man t.ex. tar bort inlägg man har skrivit i forumet eller inlägg i gästboken. Bara för att man klickar på Radera-knappen så försvinner de inte ur databasen direkt utan kan fiskas fram.

De flesta sajter brukar ju dock regelbundet köra underhåll på databasen för att hålla storleken nere.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.