Hur packa Hilleberg Akto?

Jag har införskaffat mig ett Hilleberg Akto tält. Tycker det verkar vara ett kompetent tält, men är mindre nöjd med hur det packas i förvaringspåsen. Som jag förstår det så ska man linda yttertältet runt de glasfiberstängerna som finns på de båda kortsidorna. Detta gör att man inte kan komprimera tältet i förvaringspåsen så mycket som man kanske skulle vilja. Undrar därför om det finns någon här på forumet som har någon lösning på detta problem?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Min flickvän är 25 år yngre än mig och väger 35kg visade mig ett knep och lätt som en kvist.

Det är bara och linda runt det och komprimera i längsled med remmar.Man kan strunta i det och komprimera med ryggsäcken också.

Pröva själv vilken modell som passar dig bäst, den finns inte så många sätt att rulla ihop ett tält med fasta hörnstänger.

En faktisk begränsning är hörnstängernas längd, smalare kan inte rullen bli.

Utterpåsar till tält och sovsäckar är det flera som lämnar hemma.

go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips