Hur mycket mat?

Det finns Semper portionspåsar, tror de räcker till 1 liter eller mer, på vanliga ICA och liknande. De som är torrmjölks-konnässörer köpte nåt annat märke som jag glömt bort vad det heter :) Tror det fanns på COOP bland annat.

Tack!! Det slog mig att de borde ju vara experter på detta (får se uppp så jag inte serverar bröstmjölk bara ;-) )

Dromedary är en sån där att-jag-inte-haft-en-sån-tidigare-!-pryl. Jag brukar inte släpa runt på den med mycket vatten men det är helt suveränt när man slår läger. Häng den i nåt så kan man lätt fylla kärl, tvätta sig och ha vatten tillgängligt utan att behöva springa till bäcken flera gånger per kväll och morgon.

Förresten det här med kök och utrustning: jag tänker dra med mig ett MSR Dragonfly med två (ca 600) flaskor bensin och ett kokkärl, en Dromedary MSR 6 L och ett stort kokkärl. Det borde väl fixa biffen eller?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Desto mer energi du får i dig desto bättre orkar du med under vandringen. Det är näst intill omöjligt att äta så mycket energi som förbrukas under vanlig vandring - om du inte håller väldigt lugnt tempo. Mycket energi = mycket fett.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips