Hur kommer jag från Duved till Storulvån?

Hej allihoppa!
jag tänker vandra jämtlandstriangeln från 17.06. -19.06. och planerade att ta Wänseth bussen, men nu sa jag att de börja köra en dag efter jag behöver det. Finns det en annan möjlighet att köra till Storulvån?
Tack så jättemycket!
 
Har du tur så går det att lifta, men jag skulle nog inte våga räkna med det i Coronatider...

Finns det inte pengar till att boka transport så går det också att ta tåget hela vägen till Enafors. Därifrån kan du gå till Storulvån, ca 17 km. Det skadar inte heller att ha tummen redo på den vägen, för det är ganska tråkig vandring på väg ;)
 
Resan Enafors till Storulvån har angetts till 200kr på Fb
Nja. Det är 200kr / vuxen med transfern, när den går. Vilket är från den 18, vad det ser ut som på deras websida.

Annars får man betala "taxipriset" - vilket är 1700 från Duved (för max 8 personer), eller 1000 från Enafors.

@ClaraiSverige - åker du själv, eller åker du tillsammans med flera? Är tågbiljetterna redan bokade - och går de till Duved? Är ni fler är man ju fler att dela på priset? Kanske man kan få ihop några på tåget som ska åt samma håll? Du kan ju i alla fall glädja dig åt att du kan åka med Wänseth till "transfer-priset" på hemvägen.
 
"Finns det inte pengar till att boka transport så går det också att ta tåget hela vägen till Enafors. Därifrån kan du gå till Storulvån, ca 17 km. Det skadar inte heller att ha tummen redo på den vägen, för det är ganska tråkig vandring på väg"

Fast man behöver ju inte vandra längs vägen, går ju en led från Enafors upp mellan snasarna osv..
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...