Hur komma till Ton sai?

Hej, hur kommer man enklast till ton sai (eller något bättre ställe) från stockholm?

tacksam för svar!

mvh, kim

Prisfråga...

Det beror på hur rik du är.

Antingen flyger du till Phuket. Därifrån kan man ta buss till Krabi.

Eller så flyger du till Bankok. Därifrån kan man antingen flyga vidare direkt till krabi, åka tåg (tror jag?) eller ta långfärdsbussarna till krabi (tar visserligen väldigt lång tid men är i övrigt bekväma och billiga).

I Krabi går man bara ner till hamnen och tar en av alla de båtar som går till Railay.

Har för mig att lokalflyg kostade omkring 400 spänn och långfärdsbussarna kostar strax under 100.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Buss eller tåg istället för inrikesflyg

Bråttom ska du inte ha om du är i Thailand. Därför finns det ingen anledning att stressa runt med flyg inom landet. Om du flyger in till Bangkok kan du t.ex. ta nattåg med ypperlig komfort som tuffar fram lagom långsamt för att du ska få en god natts sömn. Går inte hela vägen till Krabi såvitt jag vet så du får nog ta buss sista biten, sannolikt från Surat Thani.

Snabbaste vägen till klíppan torde dock vara att flyga till Phuket, och dit borde ju gå att få bra dealar med charterbolagen...
[Ändrat av blomma 2004-03-16 kl 20:51]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips