Hur går det med stripbyggen i stugorna?

Thomasson är en ypperlig sida om byggnad och paddling i allmänhet ( tycker jag som är en paddlings novis i varjr fall, kanske finns bättre sidor vad vet jag... )

Kolla sjösättningns sidan för inspration.Den där sista från Jan Runbom är nog bland det vakraste jag sett i byggväg.
 
Njord

Har skaffat ritningar på en Njord och ska så småningom starta bygga denna skönhet. Just nu är jag mitt uppe i en wingpaddelbygge, en egen projekt som bygger på samma metod som strip-bygge, jag gjorde en spantform som ska ge paddlarna sin form och den ribbas och glasas in, vikten kanske blir ngt hög med detta metod, men som sagt, provar jag mig fram bara..
Någon annan som gjort på liknande sätt?
Gott Nytt År!
Mange
 
Inspirerande!

Roligt att läsa om era projekt. Ni är alla ena lyckliga sällar :) Att bygga strip verkar roligt. Blir såå sugen att göra ett eget försök.

Lycka till!
 
Håller på att bygga en egen design i strip teknik. Ibland har det gått väldigt sakta men nu har jag fått en liten nytändning. Är snart klar med slipningen och skall snart såga ut sittbrunnen. Funderar på om jag ska skippa luckor, vinner mycket tid och jobb då. Är det någon som har erfarenhet av bra smala vattentäta påsar/säckar att ha istället för luckor?
Bakom sitsen tänkte jag ha ett skott som är öppningsbart, fram tänkte jag ev. ha helt öppet utan skott men istället ha någon form av vattentät påse för säkerhet om man kapsejsar och att kunna lasta grejer i.


/Arne
 
haland; sa:
...Är det någon som har erfarenhet av bra smala vattentäta påsar/säckar att ha istället för luckor?
Bakom sitsen tänkte jag ha ett skott som är öppningsbart, fram tänkte jag ev. ha helt öppet utan skott men istället ha någon form av vattentät påse för säkerhet om man kapsejsar och att kunna lasta grejer i...

Brukar det inte talas om att VKV har säckar som används som utfyllnad/flytelement? Jag får för mig att jag läst här på någon tråd om detta...

har i övrigt ingen erfarenhet av skottlösa kajaker...

/Robert
 
Vattentäta påsar

Arne!

Jag såg ett tips någonstans om att man köpa ett biligt regnställ på ÖB som man klipper isär och svetsa ihop påsar av med hjälp av ett strykjärn.

/Lasse
 
Tack för svaren Robert & Lasse,

Jag ska kolla upp om VKV har någon säck. Jag hittar dock ingen på deras hemsida.

/Arne
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.